Logo
Facebook
Google+
http://kupa.si/7-zgodb-kako-dopolniti-svoj-komunikacijski-vodilni-krog/">
Twitter
YouTube

7 zgodb: Kako dopolniti svoj komunikacijski vodilni krog?

lisica

e-KUPA št. 3, 7. januar 2017: Vodja kot učinkovit komunikator, 3. del

Pri KUDO – komunikacijsko ugodnem delovnem okolju – smo osredotočeni na notranje odnose med zaposlenimi in drugimi deležniki znotraj in izven organizacije, ki vplivajo na njen obstoj in razvoj. Ne pravijo zastonj, da se v ravnanju s strankami odraža, kako vodje oziroma različni šefi ravnajo s svojimi zaposlenimi.

Vsak vodja pa ob prevzemu funkcije in tudi med samim opravljanjem le-te seveda na ta ali oni način išče »zaveznike«, takšne v dobrem smislu, ki bodo podprli njegove ideje, zamisli in uresničevanje le-teh. V slovenski folklori – tudi v prenekaterem vsakdanjiku podjetij – se nekateri še vedno gredo nekakšno »kombinatoriko«, ki temelji na iskanju zaveznikov, pri čemer niso ključna merila znanje, veščine, temveč prijemi, ki niso predmet tokratnega razmisleka.

Oblikovanje lastnega komunikacijskega vodilnega kroga naj potemtakem ne bi imelo veliko skupnega z lisico in »lisičenjem«, torej, kako bomo nekoga, kot za pojem prelisičiti zapiše Slovar slovenskega knjižnega jezika »prevarali, prebrisano prišli skozi oziroma se prelisičili skozi vse ovire«.

Preden opredelimo vodilni krog morda še namig enega ključnih poznavalcev razvijanja vpliva znotraj organizacij. John C. Maxwell v svojih člankih in knjigah tako opozarja na to, da so uspešni vodje še kako pomembni vrh ledene gore. To kar štrli iz te ledene gmote je dejansko samo 10 odstotkov. In pri vodenju ne gre za to, da prekosimo ostale za vsako ceno, temveč, da služimo ostalim po katerikoli ceni. Da bi to dosegel pa se mora vodja, ki želi učinkovito komunicirati velikokrat tako ali drugače pomeniti kar sam s seboj oziroma s svojim egom. Šele potem lahko namreč dojame, da si vplivanja na sodelavce ne more priboriti na hiter način.

Učinkovit komunikator v vlogi vodje skuša kakovostno dopolnjevati svoj komunikacijski vodilni krog. Pri tem ima seveda na voljo več vzvodov. Tudi to bo ena izmed 13 tem med celodnevnim seminarjem Vodja kot učinkovit komunikator, 26.1.2017. Več o dogodku na http://kupa.si

V tokratni zgodbi predstavljamo v razmislek zgodbo, ki je lastna mnogim, žal slabšim primerom vodenja sodelavcev, kjer se ljudje smatrajo kot nepotreben strošek, obenem pa se pričakuje, da bodo sledili viziji podjetja. Misija nemogoče, če nekomu neposredno ali posredno daš vedeti, da ni vreden počenega groša, a hkrati pričakuješ, da bo »dajal vse od sebe« za podjetje.

In tako podjetje, ki ima v lasti več turističnih zmogljivosti, nekaj pa tudi v najemu, v teh dneh doživlja odhode zaposlenih … Podjetje zapušča vodja vzdrževanja, po končani bolniški bo odšla tudi vodja marketinga. Vodja enega izmed hotelov pripoveduje, kako »kakovostno« direktorica komunicira z zaposlenimi.

 Vpitje in nadiranje – to je tako rekoč vsakdan. Ko se ji posreduje povratna informacija o neurejenih sobah, potrebnih popravila v kopalnicah (tuši se komaj še držijo na ceveh) je reakcija podobna, češ, ko bo dovolj gostov, bodo tudi popravila prišla na vrsto. Vodja hotela je tista, ki na lastnih plečih občuti nejevoljo gostov, ki zgroženi ob prihodu velikokrat zasučejo pete z besedami:«Tole pa ni vredno vaših treh zvezdic…«

Ja, uganili ste. Zdaj tudi že vodja hotela seveda razmišlja, da bi novo priložnost iskal drugje; plača gor ali dol. Slednja itak že nekaj tednov zamuja. Ko se strasti po kakšnem burnem telefonskem nadiranju umirijo in se zaposleni s prvo med enakimi le dobijo na sestanku v bolj umirjenih tonih, pa se njen poskus »vplivanja« na lojalnost sodelavcev nadaljuje v smislu: «Bodite veseli, da imate vsaj delo …veste, na firmo je treba misliti tudi popoldne in dati vse od sebe …«

V težkih časih je vodja kot učinkovit komunikator še toliko bolj pomemben. Likvidnostne težave, trd boj za kruh na trgu v mnogih storitvenih dejavnostih … vse to je normalno in nič bogokletno. Ampak vodja, prvi na čelu podjetja sploh, se mora o tem s sodelavci pogovoriti učinkovito, to pa brez vljudnega, argumentiranega in iskrenega odnosa seveda ni mogoče. Zato toliko anonimk tako v javnem kot zasebnem sektorju.

Če skušamo zapolniti svoj vodilni krog komuniciranja s kolegi tako, da si prizadevamo za korektne odnose z njimi, nam to seveda vzame veliko več časa; bližnjice in goljufanja so na kratek rok vedno bolj enostavna in hitrejša pot do cilja. Na dolgi rok se takšen pristop ne obnese.

Pri oblikovanju tega kakovostnega, komunikacijsko učinkovitega vodilnega kroga nas čaka kar nekaj korakov, ki predvidevajo najprej to, da se iskreno zanimamo za ljudi, s katerimi delamo. Da jih spoznavamo in spoštujemo. Da smo v soljudi pripravljeni vlagati, tudi s prenosom lastnega znanja in izkušenj, brez občutka ogroženosti. Da priznavamo dosežke sodelavcev in šele na koncu pride na vrsto vodenje, kjer nam mora biti prednostna motivacija: pomagati sodelavcem do uspeha. Njihov uspeh bo uspeh vodje kot učinkovitega komunikatorja.

V četrti od 7 zgodb na temo Vodja kot učinkovit komunikator pa jutri, 8. januarja 2017 ob 20. uri na linkedinu, facebooku in spletni strani KUPA komunikacije: Kako prepoznati in kako se izogniti nedovoljenim oblikam komuniciranja v odnosih s sodelavci (nadrejenimi in podrejenimi)?

p.s. Do petka, 13. januarja 2017 – dodatne ugodnosti ob prijavi na celodnevni seminar Vodja kot učinkovit komunikator. Več o vsebini, vaši investiciji in prijavi na: http://kupa.si

p.s.2 – Veseli me, da so z nami že predstavniki podjetij iz Izole in Ljubljane … različnih dejavnosti, od proizvodnje in prodaje tekstila do zavarovalništva. Pa vi?

Prijeten večer in morda komu v razmislek: “Sem kot vodja učinkovit komunikator?”
Biserka Povše Tašić, biserka.povse.tasic@outlook.com

 Naročite se na e-KUPA

*

Pošlji komentar

Bodite prvi, ki boste komentirali ta prispevek


 

© Kupa komunikacije 2015