Logo
Facebook
Google+
http://kupa.si/7-zgodb-kako-uspesno-komunicirati-spremembe-v-organizaciji/">
Twitter
YouTube

7 zgodb: Kako uspešno komunicirati spremembe v organizaciji?

pisalnni stroj spremembe dva

e-KUPA, 16.1.2017 /št. 6 – Vodja kot učinkovit komunikator, 6. del

Delitev na visokotehnološke zmagovalce in poražence, pa rekviem za delavski razred in teorija prenikajočega učinka, ki je »zagotavljala«, da bo tehnološki razvoj spodbudil kapitalske naložbe, gospodarski razvoj in povečal zaposlovanje, seveda vse bolj trka tudi na naša, slovenska vrata. Podjetja se spremembam, ki jih vnaša nova tehnološka revolucija ne moremo izogniti; predvsem ljudem, ki so zrasli še v nekih drugih časih bolj cenjene vloge delavskega razreda, je tako ob uvajanju tehnoloških sprememb, ki sprožajo tudi novosti na vseh drugih ravneh – organizacijskih in medčloveških – treba le-te sporočati na posebej subtilen način. Seveda, če je namen lastnika in menedžerja, da ljudje, priučeni novih nalog v podjetju ostanejo; vemo seveda, da obstajajo tudi drugi, hitrejši scenariji odpuščanja nekompatibilne delovne sile in iskanje bolj spočite, lažje učljive, mlajše »garniture izvajalcev del in nalog«.

Dejansko je ni panoge oziroma dejavnosti, ki je ne bi vsaj oplazila nova visokotehnološka revolucija. Pred dnevi mi je poštar prinesel paket in izvlekel iz torbe še tablični računalnik in rekel, da se po prevzemu pošiljke še kar s prstom podpišem na ekran. Zdaj je pri nas vse »avtomatizirano«, mi je smeje navrgel. In potem se je odpeljal s starim »kašljajočim se motorjem«, in to v mrazu, ko »človek še psa ne bi pustil na prostem«. In v klepetu z dobro znanko, katere mož je tudi poštar, sva potem ugotavljali, kako ne morejo v neznosnem mrazu, ki se zareže globoko v kosti, ob vsej tehnologiji, ki je na voljo npr. priskrbeti poštarjem za raznos vse bolj raznolikih in težjih pošiljk npr. električne avtomobile (takšne, ki bi bili trajnostno naravnani, Slovenija pa bi se lahko pohvalila, da je humano poskrbela za delovno silo v enem od pomembnih logističnih sektorjev in še za zeleno naravo ji je mar).

Kako ljudem sporočamo »predvidene, nujne, neizogibne« spremembe v podjetju – to je vprašanje, ki se ga bomo tudi lotili na celodnevnem seminarju Vodja kot učinkovit komunikator.

Marsikakšen kadrovik vam bo zelo plastično ponazoril spremembe pri svojem delu z besedami, ki mi jih je pred meseci v enem od prijetnih klepetov zaupal vodja ene od kadrovskih služb:« Včasih so bili ljudje kar veseli, ko so prejeli klic iz kadrovske, ker so vedeli, da bodo šli kam na izobraževanje; danes pa jih kar nekako zmrazi, ker najprej pomislijo, če so že oni na vrsti za »odstrel«.

Sicer pa vas želim spodbuditi k razmisleku o tem, kako v vlogi vodij skomunicirati spremembe do sodelavcev, od najbližjega pomočnika do zelo oddaljenega skladiščnika, tudi vratarja. Za začetek morda namig kaj, glede na naše kar pestre izkušnje v kontaktih s podjetji v javnem in zasebnem sektorju, ni dobro početi.

Predstavljajte si, da pridete v firmo v vlogi novega člana uprave, morda prokurista ali kot vodja kakšnega oddelka in si seveda želite pridobiti naklonjenost in vpliv med »bazo«, torej delavci, še posebej tistimi, ki so bliže sindikalnemu koritu. Ob sprehajanju po hodniku, med ljudmi – kar je zelo pohvalno za navezavo stikov in človeški obraz nadrejenega – kar mimogrede razlagate kakšne drobce o procesu predvidenih sprememb. Prepričani ste, da se jim boste tako približali, tudi od njih kaj dobrega zvedeli, dobili »na veljavi«, pozabite pa na to, da znotraj same vodstvene ekipe še niste vsega dorekli in v jeziku nevrolingvističnega programiranja preskakujete faze. Govorite o idejah oziroma fazi »sanjača«, preden so predvidene spremembe najprej poenotene in so doživele še fazi sidranja z vidika realista in kritika v vrhu samih odločevalcev. Na račun lastnega občutka pomembnosti tako lahko ogrozite kakovostno informiranje o predvidenem procesu sprememb, tako s tehnološkega vidika kot z vidika same organizacije dela.

Preden torej vrhnji voditelj zaukaže, da se glas o predvidenih spremembah prenese naprej med druge soudeležene v delovnem procesu je dobro, da se z njimi poistovetijo ključni odločevalci. Prvi pogoj za to je, da pričakovane spremembe razumejo, jih znajo kritično (ne kritizersko) ovrednotiti in argumentirano prepričati morebitne dvomljivce o dobronamernosti in upravičenosti ob uvajanju novitet. Kot vodje enot lahko pri tem zelo olajšate breme vašega vodilnega …

V vlogi učinkovitega komunikatorja ste namreč predvsem vodje tisti, ki lahko preprečite eno najbolj pogostih ovir za uspešno in učinkovito komuniciranje; sliši na ime »neskladnost«, ki jo prepoznamo po obliki (v besedni in nebesedni komunikaciji) ter po strukturi; ko torej posredujete spremembe kot cilje organizacije na način, ki odraža, da v te spremembe bolj ali manj verjamete tudi sami. Sicer se zgodi, da se lahko dolgo in tudi zelo strpno dogovarjamo, pa sporazuma, ki bi tlakoval pot spremembam ni in ni na spregled. Nekaj podobnega naposled doživimo kot tisti možak s klobukom v znani slovenski zgodbici, ki so nam jo pripovedovale še ome:”Človek je sredi noči izgubil ključe in jih išče pod svetilko. Mimo pride ženica in ga povpraša, češ, kaj pa iščete. Iskalec ji pojasni, da je izgubil ključe. Na vprašanje, a tukaj ste jih izgubili, pa odvrne:«Ne, ne… ampak pod svetilko se bolje vidi…«”

V sedmi, torej zadnji v svežnju 7 zgodb na temo Vodja kot učinkovit komunikator še o zimzeleni, a vselej aktualni temi: Kakšna je moč govoric, povratne znake in (ne)konstruktivne povratne informacije?

p.s. – Veseli me, da so z nami že predstavniki podjetij iz Izole, Ljubljane, Brnika, Prevalj … zelo različnih dejavnosti, od proizvodnje do storitev, a s skupnim temeljem: prihajajo v vlogi vodij: komerciale, prodaje, kadrovske službe …

Pa vi? Morda še vam v razmislek pred prijavo na celodnevni seminar, ki bo 26. januarja: “Sem kot vodja učinkovit komunikator?”

*

Pošlji komentar

Bodite prvi, ki boste komentirali ta prispevek


 

© Kupa komunikacije 2015