Logo
Facebook
Google+
http://kupa.si/7-zgodb-ko-komunicira-sef-in-neprisluhne-zabi/">
Twitter
YouTube

7 zgodb: Ko komunicira šef in (ne)prisluhne žabi

sanjati-zabu-1024x709

e-KUPA št. 2, 6. januar 2017: Vodja kot učinkovit komunikator, 2. del

V eni od naših KUDO kartic 21 smo pod številko 6 izbrali temo Ko komunicira šef. In si za uvodni razmislek izposodili misel francoskega razsvetljenskega pisatelja, ki ga bolj kot po njegovem imenu (Francois-Marie Arouet) poznamo pod psevdonimom Voltaire. Takole je zapisal: «Na zelo visokem položaju in na zelo visoki planini so redki tisti, ki se jim ne zvrti v glavi.«

In s tem zanimivim pojavom »vrtoglavice« se hote ali nehote, zavestno ali povsem slučajno sooča prenekateri na novo imenovan vodja, ki je bil še včeraj enak med enakimi s svojimi sodelavci. Kje in kako zdaj v vlogi vodje oddelka, službe, postaviti mejo in na učinkovit način »skomunicirati nove pristojnosti, pravice in seveda tudi dolžnosti« – lastne in na strani sodelavcev?!

Če je kdo med vami v mladosti morda v kakšnem potočku lovil ribe in pri tem naletel še na kakšno krastačo potem ve, da je bilo zadnje, na kar bi pomislil to, da bi se žabi zazrl v oči. A prav to nam med drugim svetujejo avtorji, med katerimi sta na primer tudi Brian Tracy in Christina Tracy Stein. Seveda imajo pri tem v mislih področje, ki se ga mora vodja kot učinkovit komunikator še kako zavedati. Gre za to, da razlikuje med dejstvi in težavami ter se z obojimi primerno sooči. In o tem, kako naj se vodja ne ubada s prvimi ter se prodorno in učinkovito posveti drugim, bomo tudi spregovorili v okviru celodnevnega druženja.

Tudi komuniciranje šefa bo ena izmed tem, ki se je bomo na celodnevnem seminarju 26.1. letos lotili tudi z vidika sistemskega in premočrtnega razmišljanja in na podlagi številnih priporočil žabe na podlagi teoretičnih spoznanj in praktičnih dognanj.

Vodja mora torej znati izvabiti najboljše iz ljudi in obenem »pregnati grde žabe iz ribnika«, vsake toliko časa je dobro, da vsaj malce izsuši močvirje; saj veste, preveč zastala voda začne zaudarjati. Vse to so naloge učinkovitega komunikatorja, ki se ne skriva za svojo funkcijo šefa, temveč se s komunikacijskimi in drugimi izzivi v podjetju sooča ustvarjalno, pozitivno in aktivno. Po načelih KUPA torej – kakovostno, ustvarjalno, podjetno in aktivno komuniciranje.

Vodja mora v sleherni organizaciji komunicirati učinkovito, kar med drugim pomeni, da uspešno prenese ključne informacije sodelavcem, soovpliva na komunikacijsko ugodno delovno okolje z besedami in ravnanjem ter gradi odnose, ki z našo zgodbo številka 2, ki jo povzemamo v nadaljevanju, nimajo prav nič skupnega.

V prvi zgodbi smo predstavili izkušnjo iz zdraviliškega kompleksa velnesa. V tej se bomo pomudili za zidovji velike proizvodne multinacionalke, ki je še vedno v pretežni slovenski lasti.

Mlajša sodelavka je bila nenehno izpostavljena pritiskom starejše sodelavke, s katero sta si delili pisarno. Ko ji je ta »nevemkolikokrat« preposlala e-mail sporočila, naj opravi nalogo, ki jo je šefica oddelka zaupala njej, se je mlajša kolegica naposled le uprla z besedami:«Oprosti, ampak ta naloga je bila dodeljena tebi, sama imam dovolj dela in ne bom opravljala še tvojega.« Ups… kaj bolj bogokletnega?!

Danes je »ta mlada« deležna mobinga v pravem pomenu besede. Starejša kolegica 8 ur niti ne spregovori z njo, jo ignorira, ko pa v zunanjem okolju pisarne najde svojih pet minut jo seveda skuša očrniti pred vsemi kolegi. Tako rekoč vsi vedo, kaj se je zgodilo, kaj se dogaja, tudi sami imajo slabe izkušnje s kolegico, ki ima menda močno »zaledje«, pa nihče nič. In reakcija vodje oddelka, ki mora kot učinkovit komunikator skrbeti tudi za KUDO – komunikacijsko ugodno delovno okolje! Jah, prav nič se ni zazrl žabi v oči, dejal je le:«To ni otroški vrtec, dogovorita se že sami in sodelujta!« In ravnal prav???

V tretji od 7 zgodb na temo Vodja kot učinkovit komunikator pa jutri, 7. januarja 2017 ob 20. uri na linkedinu, facebooku in spletni strani KUPA komunikacije: Kako lahko kot vodje dopolnite svoj komunikacijski vodilni krog v odnosih z zaposlenimi?

p.s. Do petka, 13. januarja 2017 – dodatne ugodnosti ob prijavi na celodnevni seminar Vodja kot učinkovit komunikator. Več o vsebini, vaši investiciji in prijavi na: http://kupa.si

p.s.2 – Veseli me, da so z nami že predstavniki podjetij iz Izole in Ljubljane … različnih dejavnosti, od proizvodnje in prodaje tekstila do zavarovalništva. Pa vi?

Prijeten večer in morda komu v razmislek: “Sem kot vodja učinkovit komunikator?”
Biserka Povše Tašić, biserka.povse.tasic@outlook.com

 

Naročite se na e-KUPA

 

*

Pošlji komentar

Bodite prvi, ki boste komentirali ta prispevek


 

© Kupa komunikacije 2015