Logo
Facebook
Google+
http://kupa.si/7-zgodb-o-mrozih-in-pingvinih-v-luci-sistemske-teorije-organizacije/">
Twitter
YouTube

7 zgodb: O mrožih in pingvinih v luči sistemske teorije organizacije

pingvin

e-KUPA, 5. januar 2017: Vodja kot učinkovit komunikator, 1. del

Zagotovo ste že slišali za zgodbo o ledeni gori in dogovor o sobivanju mrožev in pingvinov. Tako nekako gre: mroži bodo nabirali školjke za pingvine, slednji bodo zato mrožem dopustili, da pojedo toliko školjk, kot jim srce poželi in oboji so se strinjali, da mroži ne bodo zato jedli pingvinov. Tudi znotraj organizacij imamo podobne »komunikacijske« dogovore med oddelki, službami, znotraj posamičnih pisarn – sodelovanje v dobro vseh oziroma podjetja, ki pa se velikokrat predvsem »komunikacijsko« zaplete.

Kajti še v tako zdravem komunikacijskem delovnem okolju nam zagode nojevski sistem tiščanja glave v pesek, ko z vidika sistemske teorije po zgledu pingvinov in mrožev vlagamo vse več truda in energije za želene rezultate, ti pa so vse bolj oddaljeni in nedosegljivi, ledena gora pa se vse bolj potaplja, česar sploh ne opazimo. Preprosto zato, ker ne dojamemo bistva sistema podjetja, v katerem smo zaposleni. Kje so meje možnega, dopustnega in kje lahko pri prenosu informacij, vplivanju na sodelavce in sooblikovanju delovnega okolja preprosto trčimo na meje neizvedljivega?!

O tem, kako si v vlogi vodje kot učinkovitega komunikatorja lahko pomagamo s poznavanjem sistema v katerem delujemo ali v katerega na novo vstopamo, bo ena izmed 13 tem našega seminarja Vodja kot učinkovit komunikator.

Povsem na kratko, vedeti pač moramo, da se deli sistema povezujejo na točno določen način, da opravljajo točno določene naloge, težijo k ravnovesju in le zdravi sistemi zagotavljajo tudi tako nujno potrebno povratno zanko. Slednje pomeni, da se bo zdrav sistem (komunikacijsko ugodno delovno okolje in komunikacijsko dozorelo podjetje torej) odzval, ko bo slišal povratno informacijo, četudi ta morda ne bo preveč všečna ali vsem pogodu.

V vsakdanjem življenju podjetij seveda temu ni vedno tako. In vodja v vlogi učinkovitega komunikatorja je tudi iz tega sistemskega vidika lahko vedno znova na preizkušnji… Da komunikator postane nekakšen sistemski mislec se mora soočiti kar z veliko izzivi. Eno ključnih vprašanj zanj je, da skuša odgovoriti na vprašanje »zakaj«.

Zakaj se je torej zgodilo to, kar se je; da imamo ob obisku savne v enem od zdravilišč npr. na koncu nezadovoljno stranko oziroma stranko, ki je zaznala, če že nezadovoljna ni, da v konkretnem sistemu nekaj močno škriplje.

In prva od sedmih zgodb, ki bi lahko bila tudi vaša ali pa bi jo v svojem podjetju prepoznali na kakšen drugačen način.

Ob prihodu na recepcijo velnes centra listič z obvestilom, da je od določenega dne ob plačilu treba plačati še kavcijo za obesek v višini 10 evrov. Tega obvestila na spletni strani podjetja ni bilo. Pred dobrimi desetimi dnevi ob nedavnem obisku stranke tudi še ne. In ker se stranka praviloma napoti na savnanje s čim manj prtljage, po možnosti s kakšno plastično plačilno kartico, s seboj pač nima gotovine. A receptorka je neomajna … razlog za začetno slabo voljo. V žepu trenirke se na srečo čudežno pojavi desetak in »vstop« je rešen.

Sledi nadaljevanje, ko je treba prevzeti običajen plašč z brisačo – oboje že vključeno v ceno. A glej ga zlomka, nekje je zamočil komunikacijski škrat, saj od nedavna stranki ne ponudijo več brisače, le rjuho v katero se lahko zavije. Za brisačo pa je treba posebej doplačati. Zanimiva novost, če bi le še stranke vedele zanjo.

In potem k receptorki pride še hotelska gostja s prijaznim vprašanjem, če bo v njihovi restavraciji predvidena večerja in dobi tudi zelo prijazen, a vsebinsko neprimeren odgovor: «Gospa, tega pa ne vem, a ne bi rajši vprašali kar na hotelski recepciji.«

V konkretnem primeru ne preveč usodni spodrsljaji, ki pa kažejo, da so posamezni oddelki znotraj organizacije sprejemali neke odločitve, ki se odražajo tudi na delu drugih oddelkov, posamezni vodje pa so spregledali in preslišali ter odmislili eno od temeljnih načel za učinkovitega komunikatorja: glej, prisluhni, razmišljaj. In predvsem: »skomuniciraj dejanja tako, da bo vsaj zakaj prejel razumljiv zato tako za notranjo javnost (zaposlene) kot zunanjo ključno javnost (stranke).

V drugi od 7 zgodb na temo Vodja kot učinkovit komunikator pa jutri, 6. januarja 2017 ob 20. uri na linkedinu, facebooku in spletni strani KUPA komunikacije: Ko komunicira šef in priporočila žab!

p.s. Do petka, 13. januarja 2017 – dodatne ugodnosti ob prijavi na celodnevni seminar Vodja kot učinkovit komunikator. Več o vsebini, vaši investiciji in prijavi na: http://kupa.si

 

Naročite se na e-KUPA

 

*

Pošlji komentar

Bodite prvi, ki boste komentirali ta prispevek


 

© Kupa komunikacije 2015