Logo
Facebook
Google+
http://kupa.si/7-zgodb-posebni-komunikacijski-izzivi-za-srednji-menedzment/">
Twitter
YouTube

7 zgodb: Posebni komunikacijski izzivi za srednji menedžment

polz

e-KUPA, 9.1.2017 /št. 5 – Vodja kot učinkovit komunikator, 5. del

Tako kot je treba doumeti delovanje sistema, katerega del smo, torej vse podstrati podjetja v katerem delujemo v vlogi vodje, da bi imeli možnost sooblikovanja in vplivanja na dogodke, in ne le odzivanje nanje, se moramo učinkovito odzivati tudi na izzive srednjega menedžmenta. Tokratni razmislek je torej namenjen vodjem enot, oddelkov, služb … vsem tistim, ki vodijo navzdol in so vodeni od zgoraj. Ali drugače: se pri svojem delu pogosto znajdejo v poziciji človeka med kladivom in nakovalom.

Kot vodja na sredini ste velikokrat na moč podobni človeku, ki je sicer odgovoren za rezultate, vendar nima toliko moči in avtoritete, da bi lahko vse spremembe, ki so pomembne za doseganje čim boljših rezultatov, uvajal in izvajal na lastno pest. Včasih se počutite ohromljeni zaradi želja, ki presegajo finančne, človeške, materialne vire, ki so vam na voljo za doseganje poslovnih ciljev, ki se praviloma iz leta v leto multiplicirajo. Praviloma po sistemu, če smo lani prodali za 100 enot, potem je treba letos načrtovati vsaj 15% več. Neomejena krivulja rasti s čim manj razpoložljivimi viri? Vam je znano?

Napetostni izziv je lahko eden ključnih, če se kot vodja znajdete v organizaciji nekje na sredini. Sicer pa prav poseben izziv predstavlja tudi vaš odnos do glavnega vodje v podjetju.

Vsakdo, ki se je kdaj znašel v vlogi vodenja skupine ljudi in je moral za končne rezultate račune polagati bodisi direktorju bodisi lastniku ve, kako naporen je lahko takoimenovan frustracijski izziv. To je stanje, ko je treba slediti glavnemu vodji ne glede na njegove komunikacijske in tudi siceršnje karakterne značilnosti in profesionalne sposobnosti. Kako slediti negotovemu vodji, kako voditi svojo ekipo ob vodji brez vizije, kako se soočiti s sebičnim, nesposobnim, dvoličnim vodjem? In s komunikacijskega vidika ob vsem tem še naprej učinkovito komunicirati?!

Kot vodja morate velikokrat najprej pozabiti nase, predvsem kar se tiče »samooglaševanja« in postavljanja sebe v prvo bojno črto s poudarjanjem pomena »moje malenkosti«.

V športnem žargonu, predvsem na igrišču kolektivnih iger z žogo, bi lahko rekli, da je treba teči vnaprej, prejeti žogo (od zgoraj), jo podati odprtim in pripravljenim igralcem, deliti uspeh in poraz ter ob dežju in soncu predvsem motivirati ostale. Brez, da bi sami verjeli v uresničljivost zadanih poslovnih ciljev in zastavljeno vizijo podjetja, boste kot vodje to seveda bolj težko učinkovito komunicirali svoji ekipi.

In naposled je izziv tudi izpolnitvene narave. Pred vodjem na vrhu imate vodje v sredini to prednost, da ste dejansko v neposrednem stiku z »bazo«, lahko torej razvijate močne odnose s ključnimi ljudmi, za katere pravimo, da so znotraj organizacije nekakšni sredinjski vodje, torej posamezniki, ki formalno nimajo neke funkcije, a jim ljudje zaradi nekaterih drugih razlogov preprosto radi sledijo, upoštevajo njihovo mnenje in ravnanje. Če boste uspešni pri usmerjanju sodelavcev in pri časovnem usklajevanju skomuniciranih, sprejetih in dodeljenih nalog potem ste dejansko že na dobri poti, da vam bodo ljudje kot vodji sledili zaradi vas in ne zaradi funkcije, ki jo znotraj podjetja opravljate.

Vodja kot učinkovit komunikator se lahko s frustracijskim, ego in izpolnitvenim ciljem v odnosu do svojih šefov in sodelavcev, ki jih neposredno vodi, prekali in dokaže, če prevzame vlogo polža. To ne pomeni, da morate biti mehkužec z nesorazmerno zunanjo podobo. Doseči morate nekaj drugega; polži so namreč kot edini mehkužci uspeli osvojiti kopno, njihove hišice so ponekod na svetu tudi dragoceno plačilno sredstvo (v njih skrivajo svoje največje bogastvo: vpotegljiva noga na začetku katere je glava). Pustimo zdaj ob strani polže v vlogi škodljivcev. Naj vam kot vodjem ostane v spominu predvsem »premikanje po polžje« – ne s slinjenjem, a vendarle na dobro naoljeni podlagi, kar pomeni, da morajo šefi nad vami vedeti, da veste, kje so vaše meje navzgor in kaj je vaše ključno poslanstvo navzdol.

V šesti od 7 zgodb na temo Vodja kot učinkovit komunikator pa jutri, 10. januarja 2017 na linkedinu, facebooku in spletni strani KUPA komunikacije: Kako uspešno komunicirati spremembe v organizaciji?

p.s. Do petka, 13. januarja 2017 – dodatne ugodnosti ob prijavi na celodnevni seminar Vodja kot učinkovit komunikator. Več o vsebini, vaši investiciji in prijavi na: http://kupa.si

p.s.2 – Veseli me, da so z nami že predstavniki podjetij iz Izole in Ljubljane … različnih dejavnosti, od proizvodnje in prodaje tekstila do zavarovalništva. Pa vi? Prijeten večer in morda komu v razmislek: “Sem kot vodja učinkovit komunikator?”

Biserka Povše Tašić, biserka.povse.tasic@outlook.com

Naročam se na e-KUPA

 

*

Pošlji komentar

Bodite prvi, ki boste komentirali ta prispevek


 

© Kupa komunikacije 2015